03 oktober 2018 | Eindhoven

Sneak preview op de toekomst in SintLucas: ‘Leads genereren in de 21ste eeuw’

Alles op de Dutch Design Week ademt toekomst. Dat is op SintLucas in Eindhoven niet anders. Hier komen de grafici van morgen vandaan. Wat zijn de belangrijkste maatschappelijke trends waar ik als ondernemer op moet inspelen? Met welke software kan ik mijn klanten niet alleen nu, maar ook morgen ondersteunen? Wat leren studenten om zich voor te bereiden op hun professionele toekomst?

Het KVGO organiseert op dinsdag 23 oktober samen met SintLucas een inspirerende sessie voor de leden. ’s Ochtends een flitsende sessie in het schitterende gebouw van SintLucas. Pak daarna via een tussenstop bij Print Pakt Live de kans om de Dutch Design Week te bezoeken. Leden van Fespa en CMBO zijn ook uitgenodigd.

Big data, opleiden & LinkedIn
Gerwin Verdonk (Simian), docent Ronald den Bekker van SintLucas en Perry van Beek (Social.One) bekijken elk op hun eigen manier naar de toekomst. Verdonk is hoofd van het online-team van Simian. Den Bekker is docent digital publishing. Van Beek zet al zijn kaarten op het zakelijk gebruik van LinkedIn.

Programma
10.30 Ontvangst met koffie/thee bij Sint Lucas
11.00 Opening door SintLucas

11.05 Gerwin Verdonk: “Drukkerij met data-gedreven toekomststrategie”
11.30 Ronald den Bekker, docent digital publishing SintLucas in gesprek met mr Print Pakt (Alex Kunst) over studenten, leren en de praktijk
11.55 Perry van Beek: ”Je hebt verkoopleads nodig”

12.25 Afsluiting door KVGO-voorzitter Cees Verweij
12.30 Broodjeslunch plus expositie werk studenten SintLucas
13.00 Vertrek naar Print Pakt Live (5 minuten lopen)

Waar?
Deze speciale bijeenkomst – gratis voor leden – vindt plaats in SintLucas, Torenallee 75, 5617 BB, Eindhoven. Betaald parkeren in de buurt. Station Strijp ligt op 8 minuten lopen.

Gerwin Verdonk: “Drukkerij met data-gedreven toekomststrategie”
Gerwin Verdonk is manager van het online team bij Simian, de organisatie achter de drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone. Online advertising is een onmisbaar onderdeel van de groeistrategie van deze data-gedreven portals. Verdonk legt uit hoe Simian data verzamelt en ze zo snel mogelijk verwerkt om er optimaal van te kunnen profiteren.

Ronald den Bekker in gesprek met Alex Kunst
Ronald den Bekker, docent digital publishing bij SintLucas, gaat in gesprek met Alex Kunst. Den Bekker werkte ruim vijftien jaar in de grafische industrie. Hij startte in 2001 in het onderwijs, eerst als docent prepress, druktechnieken en nabewerken in het VMBO, tot hij in 2010 de overstap naar het MBO maakte.

Naast de ‘traditionele’ onderdelen van het DTP-vak zoals het opmaken van verpakkingen en magazines besteedt SintLucas veel aandacht aan de interactieve mogelijkheden van bijvoorbeeld InDesign en Adobe XD.

Sinds 2013 is Bekker ‘Adobe Education Leader’. Dat wil zeggen dat hij onderdeel is van een wereldwijd netwerk van ongeveer 250 professionals die les geven in Adobe software. Ze organiseren regelmatig extra activiteiten samen met Adobe zoals de Creative Jam, een wedstrijd tussen twaalf studententeams van zes verschillende scholen.

Perry van Beek: “Verkopers hebben leads nodig”
“In 1995 was ‘koud bellen’ nog hot. Je kocht een lijst met leads en je begon te bellen. Of je scheurde een paar pagina’s uit de Gouden Gids in je hotelkamer en begon op deuren te kloppen. Zou dat vandaag de dag nog werken? Nee natuurlijk niet! Je kunt natuurlijk online een lijst met potentiële leads vinden en langs de deuren gaan… maar bedenk dit, als jij online kan gaan, dan kan jouw prospect dat dus ook! En dat doen ze ook… massaal! Jouw prospect wil jou daarom pas spreken als hij of zij zijn eigen research heeft gedaan.”

Van Beek, pionier op het gebied van social selling met LinkedIn richtte in 2009 ‘Social.One’ op en helpt sindsdien bedrijven met LinkedIn lead generatie, marketing en social selling. Van Beek demonstreert een aantal concrete methodes die B2B sales mensen direct kunnen gebruiken om nieuwe klanten te vinden.

Direct aanmelden voor deze sneak preview op de toekomst? Klik hier.

Ook interessant...

02 oktober 2018 | Eindhoven

Cees Verweij: “Doe jezelf niet tekort en kom naar Print Pakt Live Eindhoven”

27 september 2018

Dertienduizend kaarten nu al in productie voor Op de kaart

07 september 2018 | Haarlem

Joost Swarte: “Investeer in je relatie met de creatieve wereld”

05 september 2018 | Schiphol-Rijk

Print Pakt Live Magazine verschenen

28 augustus 2018 | Eindhoven

Print Pakt Live: een schitterend podium om drukwerk te promoten