Houd de brievenbus open!

De gemiddelde Nederlander is per jaar bijna een volle werkweek bezig met het lezen van reclamefolders. Per week bladeren we bijna drie kwartier door krantjes, brochures en magazines van retailers. Per week verspreiden de winkeliers in totaal honderd miljoen folders. Die komen terecht bij zes miljoen huishoudens.

De gemeente Amsterdam voerde op 1 januari 2018 een Ja/Ja-sticker voor reclamedrukwerk en folders in. Namens de branche betwisten KVGO, MailDB en Spotta de effectiviteit van die maatregel: “Door het invoeren van het nieuwe sticker-systeem gaat de hoeveelheid papier niet afnemen.”

Een rechtszaak tegen de gemeente is in eerste instantie verloren. Gezien de belangen van consument, winkeliers en de folderbranche is hoger beroep tegen de uitspraak aangetekend. De inzet? Houd de brievenbus open!

Ook interessant...

30 mei 2018 | Amsterdam

Reclame Code Commissie: ‘Amsterdam in de fout met bomen-verhaal’

13 maart 2018 | Hoofddorp

Hoger beroep tegen Ja/Ja-sticker officieel van start

07 maart 2018 | Winschoten

Ja/Ja-sticker duikt op bij verkiezingen gemeenteraad

26 januari 2018 | Hoofddorp

Gemeente Amsterdam gedagvaard in hoger beroep tegen Ja/Ja-sticker

21 januari 2018 | Hoofddorp

Papierenkarton.nl adverteert in Parool tegen greenwashing

02 januari 2018 | Hoofddorp

Papierenkarton.nl: ‘Brief Amsterdam is greenwashing’

29 november 2017 | Hoofddorp

Het KVGO, MailDB en Spotta in hoger beroep tegen uitspraak Ja/Ja-sticker

27 november 2017 | Schiphol-Rijk

Folderdebat breed in landelijke media gevoerd

22 november 2017 | Amsterdam

KVGO teleurgesteld over onbegrijpelijke uitspraak Ja/Ja-sticker

18 november 2017 | Venlo

Henk van Houtum: ‘Papierindustrie hard op weg naar circulariteit’